Prima pagină > Fără categorie > ȘOAPTE DE ROMÂNISM

ȘOAPTE DE ROMÂNISM

tecuci a

Când vine vorba de orașul Cahul, leagănul adolescenței mele și a frumoșilor mei colegi de la fosta Școală internat, actualul Liceu Ioan Vodă, nu pot să nu mă gândesc la profesorul nostru de limba și literatura română, Alexandru Tecuci…

Zeci de elevi, în plin regim de ocupație, i-am trecut pragul casei sale, un apartament modest cu două camere, pentru a ne înfrupta din rara-i, generoasa-i și româneasca-i bibliotecă…

Noi suntem generația care am sorbit românismul pe-ascunselea, în șoaptă, sub cruzimea unui regim antinațional și antiuman, datorită unor oameni puternici și profund atașați ideii românești…

Lecțiile profesorului nostru Alexandru Tecuci au fost șoapte de românism…

La Cahul am trăit și am învățat românismul în șoaptă… șoaptă… șoaptă…

Și astăzi, din păcate, sentimentul nostru suprem îl mărturisim în șoaptă… șoaptă… șoaptă…

Ștefan Secăreanu

10 mai 2015

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

