Arhiva

Archive for Ianuarie 23, 2017

Ion Tentiuc, cahuleanul împătimit de urmele strămoșilor noștri

Ianuarie 23, 2017 Lasă un comentariu
ion-tentiuc
Astăzi, un vechi și bun prieten al meu, istoricul și arheologul Ion Tentiuc, împlinește un număr anume, șaizeci(!), frumos, de ani!
 
Acum aproape patruzeci de ani, prin 1976-77, ne-am cunoscut la redacția ziarului raional din Cahul. Eu eram amfitrionul (!), ditamai „corespondent” sau „secretar general de redacție”, angajat acolo după ce nu reușisem să intru din prima la facultatea de „jurnalistică” a Universității de Stat din Chișinău (era concursul mare după ce, în 1976, se fondase și grupa de 25 de locuri cu predare în limba rusă, grupei cu predare în limba română rămânându-i tot 25 de locuri!). Ion era unul dintre tinerii și neobosiții autori, care ne bombarda cu minunatele lui articole, inclusiv cele pe teme istorice.
 
Pe urmă au urmat anii de studenție. Ion la istorie, eu la „jurnalistică”.
 
Nu aveam cum să cunosc atunci că prietenul meu cârlionțat va fi să ajungă peste ani unul dintre cei mai inimoși împătimiți de cele mai îndepărtate urme ale vieții noastre creștinești și românești.
 
Nu aveam cum să-mi dau seama atunci că Ion va deveni omul dovezilor, al dovezilor arheologice, adică sursa cea mai bună de informații fizice cu privire la viața și timpul sbuciumat al strămoșilor noștri.
 
Nu aveam cum să realizez acum patruzeci de ani că Ion Tentiuc, cahuleanul, va fi să se înroleze pe viață în marea armată a arheologilor, cei mai consecvenți și mai compleți apărători ai narațiunii biblice și ai Evangheliei lui Isus Cristos.
 
La mulți ani, Ioane!
 
La mulți ani cu pace și cu sănătate și cu tot neamul nostru de români laolaltă!
 
Doamne ajută!
 
23 ianuarie 2017
Categorii:Fără categorie Etichete:, , , , ,