Prima pagină > Fără categorie > „Expertul LARICS” îmi pune călușul în gură!

„Expertul LARICS” îmi pune călușul în gură!

Unul care se dă drept „expert LARICS – Laborator pentru Analiza Războiului Informaţional și Comunicare Strategică”, Nicolae Țîbbrigan, m-a exclus în seara asta din grupul Fb „Jurnaliști de politică externă” pentru faptul de a fi postat pe pagina acestui grup materialul meu „Evident, între Dorin Chirtoacă și Donald Trump, aleg să fiu cu Donald Trump”.
Înainte de asta, tipul mi-a bătut obrazul că postarea mea ar fi o „răfuială între unioniști” și nu ar corespunde tematicii pe care el „o veghează”, dându-mi de înțeles că ar fi bine ca eu să părăsesc grupul în cauză.
De când se întâmplă că a vorbi despre alegerile din SUA nu înseamnă și a aborda o temă de politică externă?
De când un veghetor de la București (am înțeles că pagina ar fi inițiată de Laboratorul de Analiză a Războiului Informațional și Comunicare Strategică din cadrul Institutului de Științe Politice și Relații Internaționale al Academiei Române) îi interzice unui jurnalist de la Chișinău să abordeze chestiunea viitoarelor alegeri prezidențiale din SUA luând apărarea lui Donald Trump?
Nu știam că neomarxismul a pus stăpânire și pe Academia Română!
Știam că asemenea veghetori ca Nicolae Țîbrigan existau la noi aici în Basarabia în timpul ocupației sovietice.
În perioada când lucram la Radio Moldova, eram atent supravegheați de cenzorii de la KGB și de un anume serviciu de la Academia de Științe de la Chișinău care urmăreau cu scrupulozitate ce transmitem și cum rostim fiecare cuvânt, consoană și vocală.
Dacă conținutul unei informații nu convenea cenzurii și dacă pronunția și articularea noastră încălcau sistemul ortoepic al „limbii moldovenești” și se asemănau prea tare cu cel „de peste Prut”, eram poftiți să dăm socoteală fiind amenințați cu eliberarea din serviciu.
Eu am fost dat afară de la Radio Moldova în 1994 pentru așa ceva, după declararea independenței Republicii Moldova și după ce la putere a revenit vechea cenzură sovietică impusă de regimul Partidului Agrarian.
Eu cred că acest spirit neomarxist emanat, metodic și programat, de unele instituții de peste Prut se constituie într-o altă piedică în spinoasa cale de afirmare a identității românești a basarabenilor și a teritoriilor românești înstrăinate.

Lasă un comentariu